هاشور ابرو چه مزایا و معایبی دارد؟

در صورتی که ابروهایتان کم پشت است و یا از مدل ابروهایتان ناراضی هستید و به دنبال راهکاری برای زیباتر شدن ابروهایتان هستید؛ هاشور ابرو می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این مطلب به آشنایی با مزایا و معایب هاشور ابرو و نکات مهمی که هنگام هاشور زدن باید مورد توجه قرار بگیرد، می‌پردازیم.

هاشور ابرو چیست؟

هاشور ابرو ، طراحی دائمی ابرو، از طریق طراحی شکل هر تار مو در محل رویش ابروها و پر کردن آن‌ها با استفاده از رنگ‌های مخصوص است؛ که به دلیل ایجاد خطای دید، ابروها پرتر به نظر می‌رسند.

عکس قبل و بعد از هاشور زدن ابرو - مزایا و معایب هاشور ابرو


انواع هاشور ابرو

هاشور خطی (کلاسیک): در این مدل، خطوط هاشور در قسمت پهنای ابرو به سمت بالا بوده و در انتهای ابرو به سمت دم، خمیده می‌شوند (جهت هاشور، در جهت خواب ابروها است).

هاشور خطی ابرو - مزایا و معایب هاشور ابرو


هاشور دو بعدی
: در این مدل، خطوط هاشور در ابتدا به سمت بالا و در ادامه به سمت دم خمیده می‌شوند و خطوط هاشور انتهای ابرو نیز به سمت پائین زده می‌شود.

هاشور دو بعدی ابرو - مزایا و معایب هاشور ابرو


هاشور سه بعدی
: در این مدل، ابرو، برجسته‌تر به نظر می‌رسد؛ در ابتدای ابرو، خطوط هاشور به سمت بالا زده می‌شود و خطوط انتهای ابرو نیز هم به سمت بالا و هم به سمت پائین زده می‌شوند.

هاشور سه بعدی ابرو - مزایا و معایب هاشور ابرو


هاشور هایلایت
: در این مدل، از دو رنگ بلوند تیره و بلوند روشن استفاده می‌شود؛ که رنگ تیره برای کادر ابروها به کاررفته و داخل آن با رنگ بلوند روشن، سایه ابرو دائمی زده می‌شود.

روش انجام هاشور

در ابتدای کار، اندازه پیشانی با خط کش اندازه‌گیری شده و سپس مدل ابروها، با شابلون و مداد ابرو طراحی می‌شود. در مرحله بعد، با دستگاه هاشور (ابزاری قلمی شکل که در قسمت انتها دارای ۱۵ سورن بسیار نازک است. این دستگاه کارتریج‌دار، حاوی رنگ‌های اف و جی است)، کادر ابرو کشیده شده و داخل آن پر می‌شود. هاشور ابرو ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و تا ۳ ماه نیاز به ترمیم دارد؛ پس از آن تا حدود ۲ سال ماندگاری دارد و پس از این مدت ابرو‌ها باید مجدداً، ترمیم شوند.

مزایا و معایب هاشور ابرو

مزایای هاشور ابرو: با هاشور زدن ابروی خوی می‌توانید، اگر مشکل یا نقصی در ابرویتان وجود دارد را اصلاح کنید یا اگر از فرم ابروی خود راضی نیستید آن را به شکلی طبیعی‌تر و زیباتر از روش‌های دیگر مثل تاتوی ابرو تغییر دهید. هاشور به خاطر دائمی بودن باعث می‌شود، موقع آرایش دیگر زمانی را صرف کشیدن مداد ابرو نکنید.

معایب و عوارض هاشور ابرو: یکی از معایب هاشور کردن ابرو دائمی بودن آن است و اینکه ممکن است پس از مدتی پشیمان شده و بخواهید فرم ابروی دیگری داشته باشید. در این صورت مجبور هستید به سراغ روش‌های پاک کردن تاتو بروید که عموما صدمات زیادی به پوست می‌زند. از طرف دیگر همانطور که اشاره شد لازم است هر چند وقت یک بار اقدام به ترمیم کنید تا زیبایی اولیه آن حفظ شود.

همچنین هاشور ابرو ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که عبارتند از:

  • ایجاد عفونت‌های سطحی پوست، که با استفاده از پمادهای آنتی‌بیوتیکی، ظرف مدت کوتاهی رفع می‌شوند.
  • رنگ‌های مورد استفاده، ممکن است باعث ایجاد آلرژی شوند، که در این صورت مصرف آنتی‌بیوتیک‌های قوی الزامی است.
  • همچنین، هاشور ابرو ممکن است باعث ایجاد عوارض پوستی، پس از چندین سال شود.

هاشور زدن ابرو - مزایا و معایب هاشور ابرو


پاک کردن هاشور ابرو

گاهی اوقات، افراد پس از هاشور ابروها، پشیمان می‌شوند! ممکن است از مدل ابروهای هاشور زده ناراضی باشند یا به دلیل برخی بیماری‌ها، مجبور به پاک کردن هاشور ابروهای خود شوند. به طور کلی، بیشتر روش‌های تاتو و پاک کردن آن، صدمات زیادی به پوست می‌زنند.

در روش‌های جدید پاک کردن رنگ‌های تاتو و هاشور، پودرهای درشت مولکولی که قابلیت نفوذ به پوست را ندارند، به کار می‌روند. رنگ‌های هاشور، به این پودرها جذب شده و به سطح پوست می‌آیند و به راحتی و بدون درد و جراحت، از پوست پاک می‌شوند.

در روش‌های قدیمی، از تعویض سر سوزن و تراشیدن پوست استفاده می‌کردند. امروزه روش‌های کاربردی دیگری مثل جراحی، منجمد کردن و لایه برداری پوست برای پاک کردن هاشور استفاده می‌شود.

در چه مواردی هاشور ابرو توصیه نمی‌شود؟

  • هاشور ابرو در دوران شیردهی، به دلیل تغییرات هورمونی و عدم رنگ پذیری پوست، توصیه نمی‌شود.
  • در صورت بروز مشکلات پوستی مثل التهاب، آفتاب سوختگی، عفونت‌های باکتریایی و یا تزریق بوتاکس و لیفتینگ، بهتر است هاشور ابرو را به زمان دیگری موکول کنید.

اقدامات قبل از هاشور ابرو

  1. بهتر است از چند ساعت قبل، مواد حاوی کافئین، مثل چای و قهوه مصرف نکنید.
  2. قبل از انجام هاشور به سولاریوم نروید و داروهای تحریک کننده پوستی، مصرف نکنید.
  3. اگر سابقه حساسیت دارید، می‌توانید از قرص‌های ضد حساسیت استفاده کنید.

مراقبت‌های پس از هاشور زدن

  1. عدم استحمام و شستن صورت به مدت ۳ روز پس از هاشور ابرو
  2. از روز اول، به مدت یک تا دو هفته، مقدار کمی پماد ویتامین A، را با استفاده از گوش پاک‌کن، روی ابروها بمالید.
  3. استفاده از پماد هیدروکورتیزون چشمی نیز، به مقدار بسیار کم روی ابروها توصیه شده است.
  4. از تحریک یا خارش و کندن پوست‌های ایجاد شده، خودداری کنید.
  5. به مدت یک هفته به سونا و استخر نروید.
  6. از قرار گرفتن طولانی مدت، در معرض آفتاب، پرهیز کنید.
  7. خوراکی‌های حاوی ویتامین، مصرف کنید.
  8. بلافاصله پس از هاشور زدن، ابروها را رنگ نکنید.

رنگ‌های مورد استفاده در هاشور ابرو

عکس ابروی هاشور - مزایا و معایب هاشور ابرو


بهترین رنگ برای سایه و هاشور ابرو، یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی موها است.

نوع رنگ مورد استفاده در هاشور ابرو نیز، بسیار حائز اهمیت است. استفاده از رنگ‌های بی کیفیت و غیر استاندارد، سلامت فرد را به صورت جدی، تهدید می‌کند. به یاد داشته باشید که رنگ‌های ارگانیک و فاقد سرب گزینه‌های بسیار مناسب‌تری هستند؛ هرچند که نسبت به رنگ‌های شیمیایی ماندگاری کمتری دارند.

نکاتی که در انتخاب رنگ باید مورد توجه قرار بگیرند، عبارتند از:

  • بهداشتی و استریل بودن رنگ
  • حاوی مواد سمی و فلزات سنگین مثل سرب و همچنین مواد سرطان‌زا نبودن
  • گیاهی بودن رنگ
  •  انتخاب یک برند معتبر تجاری

برای هاشور ابرو، حتماً از رنگ‌های اورجینال استفاده کنید. برند آلمانی آمیا (amiea) از بهترین رنگ‌های موجود برای تاتو و هاشور ابرو می‌باشد؛ که در ۵۴ تناژ مختلف در بازار موجود است.

نکات مهم در مورد هاشور ابرو

  • قبل از هاشور زدن، حتماً، مراکز و کلینیک‌های تخصصی را بررسی کرده و این کار را در یک مرکز معتبر و توسط یک فرد متخصص انجام دهید. نکته بسیار مهم این است که، هاشور ابرو، بهتر است در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو انجام شود؛ زیرا بیماری‌هایی مثل هپاتیت B و C، ایدز و زگیل از عوارض خطرناک مراجعه به مراکز غیر بهداشتی و غیر استاندارد است. سرنگ‌های مشترک و غیر استاندارد و رنگ‌های شیمیایی تأئید نشده، عامل این عوارض هستند.
  • هاشور ابرو در افراد داری پوست چرب یا مختلط، ماندگاری کمتری داشته و پس از گذشت مدتی، به سایه‌ای کم رنگ تبدیل می‌شود.

در پایان توصیه می‌کنیم، اگر تصمیم به ترمیم ابروهای خود دارید، حتماً با افراد متخصص در این زمینه مشورت کرده، در مورد مزایا و معایب هاشور ابرو تحقیق کرده و به مراکز تخصصی و معتبر مراجعه کنید. البته روش‌های دیگری مثل میکروپیگمنتیشن و میکروبیلدینگ، نیز برای ترمیم و زیبایی ابروها وجود دارند. هرچند ماندگاری هاشور ابرو نسبت به بقیه روش­ ها بیشتر است؛ بهتر است قبل از اقدام بررسی‌های لازم را انجام دهید.

اصطلاحات خدمات ناخن

متخصصان ناخن اغلب فراموش می کنند که اصطلاحات ساده کارشان، برای مردم عادی شبیه به زبان مریخی است. آشنایی نداشتن مشتریان با این اصطلاحات تکنیکی ممکن است سوءتفاهم یا توقعات نادرست ایجاد کند. به نوشته سایت تخصصی ناخن در این مطلب تصمیم داریم شما با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید! اگر آماده اید یک زبان جدید یاد بگیرید با ما همراه باشید:

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!
انواع لاک های ناخن:

لاک پایه یا بیس Base Coat

نوعی محلی یا لاک که به عنوان پایه و زیرساخت محافظ روی ناخن تمیز زده می شود و باعث چسبندگی بهتر لاک به ناخن طبیعی می شود. یکی از کاربردهای آن می تواند پیشگیری از لک شدن و رنگ گرفتن ناخن طبیعی توسط لاک های تیره و پررنگ باشید.

لاک ناخن Nail Polish/ Lacquer

لایه رنگی که روی ناخن های دست یا پا زده می شود و به آن ها رنگ و درخشندگی می بخشد.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!
لاک تری فری

لاکی در ترکیب شیمیای آن سه ماده مضر فرمالدئید (Formaldehyde)، تولوئن (Toluene) و دیبوتیل فتالات (Dibutyl Phthalate/ DBP) به کار نرفته است.

لاک فایوفری

لاکی که در ترکیب آن تولوئن (Toluene)، دیبوتیل فتالات (Dibutyl Phthalate)، فرمالدئید (Formaldehyde)، صمغ فرمالدئید (Formaldehyde resin) و کافور (Camphor) به کار نرفته باشد.

لاک هفت روزه

این یک نوع ژل لاک نیست، بلکه لاک ناخنی است که حدود 7 روز دوام می آورد بدون اینکه پریدگی های مشهودی در ظاهرش رخ بدهد. در مقایسه با لاک های سنتی که دوام شان بسته به میزان کاری که از ناخن های تان می کشید بین 3 ساعت تا یک هفته است، این لاک ها حداقل تا یک هفته سالم می ماند.

لایه نهایی یا برق ناخن Top Coat

این لاک اغلب بی رنگ و براق است اما اخیرا نمونه مات آن هم به بازار آمده است. این لاک از لاک رنگی شما محافظت می کند و به مانیکور شما دوام می بخشد. یکی از کاربردهای آن چسباندن تزیینات و نگین ها روی ناخن است.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!
انواع ژل های ناخن UV/ LED Gels

ماده شیمیایی بر پایه رزین صمغ است که روی ناخن دست یا پا قرار می گیرد و تنها با قرار گرفتن در معرض نور UV یا LED به مدت مشخص خشک و ثابت می شود.

ژل لاک Gel Polish

لایه نازک تری از ژل نرم و انحلال پذیر که مثل یک لاک معمولی روی ناخن زده می شود اما بسیار قوی تر از لاک معمولی است که حداقل دو هفته دوام دارد. برای استفاده از ژل لاک نیازی نیست که ناخن های طبیعی ابتدا سوهان خورده و سطح شان زبر شود

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!
ژل نرم یا انحلال پذیر Soak off Gel/ Soft Gel

نوعی از رزین های ژلی است که استون می تواند در آن ها نفوذ کرده و رزین موجود در ترکیب شان را از بین ببرد که در نتیجه آن، می توان ژل تثبیت شده را بدون آسیب دیدن ناخن طبیعی، از روی آن جدا کرد. ژل های نرم اغلب استحکام لازم جهت اکستنشن (تیپ) یا اضافه کردن طول ناخن ها را ندارد.

ژل سخت Hard Gel

گونه نفوذناپذیری از رزین های ژلی است که با قرار گرفتن در استون از سطح ناخن جدا نمی شود و تنها راه برداشتن آن ها، سوهان زدن یا رشد طبیعی ناخن است. معمولا از این نوع ژل ها به دلیل استحکام شان، برای اکستنشن ها و اضافه کردن به طول ناخن یا به عنوان لایه ای محافظ روی ناخن طبیعی استفاده می شود. رزین ژلی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به رزین آکریلیک دارد.

ناخن های آکریلیک Acrylic Nails

آکریلیک نوعی رزین سخت است که از ترکیب پودر و مایع حاصل می شود. تثبیت این نوع رزین از طریق واکنش شیمیایی پودر و مایع (مونومر) و سپس تبخیر آن، صورت می گیرد. رزین آکریلیک انعطاف پذیری کمتری نسبت به رزین ژلی دارد.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!
کاشت ناخن Full Set

زمانی است که هیچ کاری روی ناخن های شما انجام نشده و ماده ای (ژل یا آکریلیک) روی ناخن طبیعی تان قرار ندارد و تصمیم گرفته اید توسط اکستنشن یا اوورلی به ناخن های تان شکل بدهید. برای این کار زمان و مواد زیادی مصرف می شود.

ترمیم کاشت ناخن Fill

زمانی انجام می شود که از کاشت ناخن شما 2 تا 3 هفته گذشته است و می خواهید فاصله میان لایه کار شده قبلی و ریشه ناخن تان مجددا توسط مواد پر شود. ترمیم مخصوص ناخن های کاشته شده با ژل سخت یا آکریلیک است. ژل لاک ها یا ژل های نرم باید هر 2 تا 3 هفته توسط استون از روی ناخن برداشته شود و مجددا روی ناخن های طبیعی شما کار شود.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!
اوورلی Overlay

زمانی است که ژل سخت یا آکریلیک روی ناخن طبیعی دقیقا به همان اندازه خود آن و صرفا به منظور افزایش استحکام نه به منظور افزایش طول ناخن آن قرار می گیرد. این کار اغلب زمانی انجام می شود که ناخن های طبیعی شما بسیار شکننده اند یا از ناخن های تان برای انجام کارهای سخت استفاده می کنید و احتمال آسیب دیدن شان زیاد است.

اکستنشن ناخن Extensions

این دسته از خدمات اغلب روی ناخن های دست جهت افزایش طول و استحکام آن ها انجاممی شوند که در مورد ناخن های پا نیز قابل اجرا است. برای این منظور سه راه وجود دارد: اول اینکه: از رزین های ژلی نفوذناپذیر (ژل سخت) یا رزین آکریلیک استفاده می شود. در این حالت از یک قالب پلاستیکی یا مقوایی استفاده می شود تا ژل یا آکریلیک روی ناخن قرار گیرد و مقداری هم تا روی قالب امتداد یابد، پس از تثبیت ژل یا آکریلیک قالب برداشته می شود.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!
در روش دوم: برای اکستنشن از تیپ یا سر ناخن های مصنوعی آماده استفاده می شود که ممکن است از جنس پلاستیک، فایبرگلس یا غیره باشد. پس از قرار دادن این سر ناخن ها روی ناخن طبیعی، ژل سخت یا آکریلیک روی ناخن قرار می گیرد و به صورت دلخواه شکل داده می شود.

روش سوم هم چسباندن ناخن مصنوعی با طرح های متنوع یا تیپ های فرنچ شده آماده توسط چسب مخصوص روی ناخن است.

مانیکور پیشرفته یا اسپا مانیکور Spa Manicure

اسپا مانیکور شامل خیساندن ناخن های دست، شکل دادن به آن ها، کنار زدن کوتیکل، لایه برداری از دست تا آرنج، استفاده از کرم به همراه ماساژ دست و لاک زدن است. ارائه این خدمات معمولا 60 دقیقه زمان می برد. به طور معمول اسپا مانیکور شامل مراقبت های اضافه ای همچون استفاده از پارافین نمی شود.

پدیکور ساده Basic Pedicure

یک پدیکور ساده شامل خیساندن پا، شکل دادن به ناخن ها، کنار زدن کوتیکل، استفاده از کرم و لاک زدن است. این خدمت حدودا 30 تا 45 دقیقه زمان می برد.

با اصطلاحات متخصصان ناخن آشنا شوید!
پدیکور پیشرفته یا اسپا پدیکور Spa Pedicure

اسپا پدیکور شامل خیساندن پا، شکل دادن یا چیدن ناخن ها، کنار زدن کوتیکل، لایه برداری از پا تا سر زانو، نرم کردن پینه ها، استفاده از کرم به همراه ماساژ پا و نهایتا لاک زدن است. ارائه این خدمات معمولا 45 تا 60 دقیقه زمان می برد. به طور معمول اسپا پدیکورها شامل مراقبت های اضافه ای همچون استفاده از پارافین نمی شود.

در این لیست قصد داشتیم توضیح مختصری در مورد خدمات پایه ناخن ارائه دهیم. چرا که معتقدیم اگر بر اصطلاحات این کار تسلط داشته باشید، بهتر می توانید خدمات ناخن در تهران را درخواست کنید و از نتیجه نهایی نیز رضایت بیشتری خواهیدداشت. اگر تعریفی ناقص است یا اصطلاحات ضروری دیگری به نظرتان می رسد که اضافه شدنش به فهرست می تواند مفید باشد، خوشحال می شویم پیشنهادات تان را با ما در میان بگذارید.

هر آنچه درباره اکستنشن مو باید بدانید

اکستنشن، همان‌طور که از نامش پیداست، به موهای اصلی متصل می‌شود تا قد مو یا حجم آن را بیشتر کند. انواع مختلفی از اکستنشن مو وجود دارد. برخی از انواع ارزانقیمت هستند و از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند. انواع گران‌تر که ظاهری زیبا و طبیعی‌تر هم دارند از موهای واقعی و طبیعی تهیه شده‌اند.

 

داشتن موهای پرپشت و بلند، آرزوی خیلی‌ها، به ویژه خیلی از آنهایی است که ظاهر چهره‌شان برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ مثلا بازیگران هالیوود. اما شاید ندانید که در میان هنرپیشه‌های هالیوودی که به نظر می‌رسد موهای زیبا و پرپشتی دارند، کم نیستند آنهایی که برای رسیدن به هدف دلخواهشان از اکستنشن مو استفاده می‌کنند. می‌پرسید چرا و چطور؟ آیا این کار ‌عارضه‌ای برایشان ندارد؟ آیا این کار در درازمدت باعث ریزش موی آنها نمی‌شود؟ آنچه در ادامه می‌خوانید، پاسخی به همین پرسش‌های رایج درباره اکستنشن موست.

 

12 نکته‌ای که باید درباره اکستنشن مو بدانید 

 

1. اکستنشن مو چیست؟ 

اکستنشن، همان‌طور که از نامش پیداست، به موهای اصلی متصل می‌شود تا قد مو یا حجم آن را بیشتر کند. انواع مختلفی از اکستنشن مو وجود دارد. برخی از انواع ارزانقیمت هستند و از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند. انواع گران‌تر که ظاهری زیبا و طبیعی‌تر هم دارند از موهای واقعی و طبیعی تهیه شده‌اند.

 

2. اکستنش مو مناسب چه افرادی است؟ 

بیشتر افراد گمان می‌کنند اکستنشن مو مخصوص خانم‌هایی است که دوست دارند موهایشان را بلند کنند اما این تنها کاربرد اکستنشن مو نیست. افرادی که موهای نازک و کم‌پشتی دارند هم می‌توانند به کمک این روش موهایشان را پرتر کنند.

 

3. چطور اکستنشن به مو متصل می‌شود؟ 

ابتدا آرایشگر موها را کاملا بررسی می‌کند تا از نظر نازکی و حجم مو و رنگ و حالت آن اطلاعاتی کسب کند. به این ترتیب می‌تواند به شما بگوید چه نوع اکستنشنی مناسب موی شماست؛ اکستنشن طبیعی یا مصنوعی یا اینکه چه رنگی باید تهیه کنید. متصل کردن این موها هم بین 5 دقیقه تا 5 ساعت ممکن است زمان ببرد. برای متصل کردن اکستنشن 3 روش وجود دارد:

 

• اکستنشن سرد: در این روش از نوعی چسب گیاهی به نام کراتین استفاده می‌شود تا موی مصنوعی به ریشه مو متصل شود. این چسب بی‌رنگ است. در روش دیگر اکستنشن سرد از حلقه‌های فلزی استفاده می‌کنند تا موی اضافه را به ریشه مو متصل کنند. البته معمولا از این نوع حلقه برای موهای ضخیم استفاده می‌کنند.

 

• اکستنشن گرم: در این روش از پنسی گرم‌شده استفاده می‌کنند تا با کمک کراتین موی اضافه به موی اصلی بچسبد.

 

• استفاده از کلیپس: در این مدل موهای اضافه به گیره یا کلیپسی متصل است و به راحتی به مو متصل و از آن جدا می‌شود.

 

از میان این روش‌ها اکستنشن سرد با موی طبیعی آسیب کمتری به مو می‌رساند و برای مدت طولانی‌تری باقی خواهد ماند.

 

4. اکستنشن مو دردناک است؟ 

نه، یک روز بعد از انجام این‌کار به دلیل وزن موی اضافه‌شده ممکن است کمی ناراحت باشید. اولین شب نیز خوابیدن با آنها دشوار است و شاید گمان کنید سنجاق سر لای موهایتان گیر کرده، اما به‌تدریج به آن عادت می‌کنید.

 

5. اکستنشن مو چقدر دوام دارد و ماندگاری آن چقدر است؟ 

این موضوع به سرعت رشد موها بستگی دارد. از چند هفته تا چند ماه! کیفیت موی اضافه‌شده و نحوه نگهداری و رسیدگی به آن هم مهم است. هر روز باید 2 بار صبح و شب موها را برس بزنید. با این وجود اگر موهای ضعیف و نازکی دارید نباید بیش از 3 ماه اکستنشن را نگه دارید. در غیر این صورت اکستنشن می‌تواند به ریشه موهای خودتان هم آسیب بزند. با بلند شدن موهای طبیعی اکستنشن از ریشه مو فاصله می‌گیرد و وزن بیشتری به ریشه مو تحمیل می‌کند و این موضوع عامل کشش و ریزش مو می‌شود.

 

مراقبت از موهای اکستنشن

انواع مختلفی از اکستنشن مو وجود دارد‎

 

6. چطور می‌توان موی اضافه را از موی طبیعی جدا کرد؟ 

برای برداشتن اکستنشن بهتر است خودتان دست به کار نشوید و حتما به متخصص مراجعه کنید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با روش نصب اکستنشن مو دارد.

 

7. موهای اکستنشن از کجا می‌آید؟ 

انواع مصنوعی در کارخانه و از پلاستیک و مشتقات نفتی تولید می‌شود اما انواع طبیعی معمولا از هند وارد می‌شود. زنان هندی معمولا موهایشان را رنگ نمی‌کنند و موهای پر و باکیفیتی دارند. بلند کردن و فروش مو نیز نوعی تجارت در هند است.

 

8. آیا بلافاصله بعد از اکستنشن می‌توان به حمام رفت؟ 

بهتر است موهای خود را در 5 روز اول بعد از نصب اکستنشن نشویید تا چسب‌ها سر جای خود کاملا ثابت شوند. در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب‌کننده مو استفاده کنید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اکستنشن عادت می‌کند.

 

9. موی اکستنشن‌شده به چه نوع مراقبتی نیاز دارد؟ 

برخلاف آنچه گفته می‌شود که بعد از اکستنشن مو باید حتما از شامپو و ماسک موی مخصوص استفاده کرد، شما می‌توانید همچنان از محصولاتی که پیش از این استفاده می‌کردید، بهره ببرید اما استفاده از محصولات خاص موهای اکستنشن‌شده، به حفظ کیفیت و براق ماندن موهای اضافه‌شده‌ کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که محصولات حاوی سیلیکون ممکن است چسب اکستنشن را شل کنند. هنگام خشک کردن نیز ابتدا باید از حوله کمک بگیرید تا نم مو کامل کشیده شود و بعد از فاصله 15 سانتی‌متری با سشوار موها را خشک کنید.

 

نکته دیگر مراقبت روزانه از مو است. اگر اکستنشن بلند دارید برای اینکه موها دور محل چسب گره نشود، هر روز 2 بار باید آنها را شانه کنید. البته برخلاف شیوه‌های معمول شانه زدن مو، به جای اینکه از ریشه به پایین مو بکشید باید از پایین مو شروع کنید و آرام‌آرام پلکانی به بالا بروید. برای حفظ دوام اکستنشن بهتر است از برس‌های مخصوص موهای اکستنشن‌شده استفاده کنید. دانه‌های به کار رفته در این برس‌ها بسیار نرم و نازک هستند. برس‌هایی که سر دانه‌هایشان برجسته است باعث کشیده شدن اکستنشن می‌شوند. هنگام خوابیدن نیز بهتر است یا موها را ببافید یا یک روسری سرتان کنید و هیچ‌وقت با موهای خیس و مرطوب نخوابید.

 

10. آیا می‌توان موی اضافه‌شده را رنگ کرد؟ 

اگر از موی طبیعی استفاده کرده باشید، می‌توانید آن را رنگ و حتی بلوند کنید، اما قبل از انجام این‌کار حتما با متخصص درمورد موی اضافه خود صحبت کنید.

 

11. اکستنشن مو چه مشکلاتی دارد؟ 

این نوع از مو به صورت طبیعی سبوم و کراتین ندارد و مصنوعی بودن خود را میان موهای طبیعی نشان می‌دهد و درخشش دیگر موها را ندارد. در عین حال اگر شیوه کوتاهی و مدل موی عروس ایرانی مناسب نباشد، می‌توان به سادگی آنها را میان موها تشخیص داد. در ضمن سایش این نوع مو با کف سر باعث خارش می‌شود و خاراندن سر می‌تواند سبب کنده شدن این موها شود.

 

12. آیا اکستنشن بعد از جدا کردن دوباره قابل استفاده است یا باید دور انداخته شود؟ 

اگر از موی طبیعی که به کمک کلیپس به مو متصل شده استفاده کرده باشید، می‌توانید به راحتی آن را جدا کرده و در صورت نگهداری در وضعیت مناسب و مراقبت، بارها از آن استفاده کنید.

آموزش کاشت ناخن

دلایل استفاده از کاشت ناخن

کاشت ناخن در کشور ما رواج زیادی پیدا کرده است. کسانی که به کاشت ناخن مبادرت می ورزند هرکدام دلایلی برای انجام این عمل دارند. نداشتن ناخن و زیباتر شدن ناخن ها، از جمله دلیل کاشت ناخن است. اما بیشتر کسانی از این روش استفاده می‌کنند که ناخن‌های طبیعی مستعدی برای رشد ندارند. برای این کار می توان از طرح کاشت ناخن مختلفی استفاده کرد.

کاشت ناخن چیست

کاشت ناخن

خانم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن را انجام می‌دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌هایشان، بطور مثال برای پوشاندن ناخن‌هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارند. استفاده از این ناخن ها برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است چون مانع آنها می‌شود. این ناخن‌های مصنوعی در اندازه‌های گوناگون و در رنگ‌های طبیعی و متنوعی موجود می‌باشند. برای عمل کاشت ناخن می‌بایست موارد زیادی را رعایت کرد، ابزار و مواد کاشت ناخن را شناخت و در صورت تصمیم برای انجام، این کار را زیر نظر متخصصین این انجام داد.

موارد کاشت ناخن

موارد کاشت ناخن

بصورت کلی کاشت ناخن تا حد امکان توصیه نمی‌شود مگر در موراد خاص مانند کسانیکه ناخن‌هایشان دارای عیب و مشکلی باشد، یعنی ناخن‌هایشان به طور ژنتیک دارای ایرادی باشد که ظاهر خوبی نداشته باشد. باز هم در چنین مواقعی اینکار به صورت مقطعی و با رعایت تمام نکات ایمنی و بعد از امتحان کردن تمام موارد ایمنی صورت می‌پذیرد.

انواع روش کاشت ناخن

ناخن‌های مصنوعی را می‌توان به 3 گروه تقسیم کرد:

  • ناخن هایی از جنس پلاستیک که در فروشگاه های لوازم آرایش و داروخانه ها عرضه می شود (ناخن قالبی).
  • پودرهای کاشت ناخن که روی ناخن طبیعی قرار می گیرد (ناخن پودری).
  • ژل های UV که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روش های کاشت محسوب می شود (ناخن ژله ای).

1. کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود. در این نوع کاشت ناخن، مواد کاشت را بر روی ناخن مصنوعی قرار داده، سپس مواد ضد قارچ را روی ناخن‌های طبیعی قرار می‌دهند و در نهایت ناخن مصنوعی را روی ناخن طبیعی قرار داده و برای مدتی آن‌ را فشار می‌دهند تا بخوبی به هم بچسبند. از آنجای که این نوع کاشت احتیاج به سوهان کشی ندارد بعد از مدت کوتاهی به اصطلاح ناخن هوا می‌گیرد.

کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند اصلاً توصیه نمی شود. به دلیل قالبی بودن این نوع کاشت ناخن، باید تمام ناخن های دو دست به یک شکل باشند، در غیر این صورت کاشت ناخن به شکل مرتبی انجام نخواهد شد. به دلیل ضخیم بودن این نوع ناخن، کار از حالت طبیعی خود خارج می‌شود. کاشت ناخن قالبی را می توان روی انگشت های استاندارد کار کرد. نکته مهم این است که احتمال هوا گرفتن کاشت ناخن قالبی بیشتر است‌، ماندگاری کمتری دارد و در مقایسه با روش‌های دیگر کاشت ناخن، مواد بیشتر مصرف میشود.

2. کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در کاشت ناخن پودری ابتدا ناخن مصنوعی که همان تیپ است از اوایل ناخن طبیعی می‌چسبد و به اندازه‌ دلخواه کوتاه می‌شوند. سپس مواد به ضد قارچ و در نهایت به مواد کاشت آغشته می‌شوند. بعد از اتمام کار، ناخن ها به سوهان کاری دقیق و فراوان احتیاج دارند. به همین دلیل این روش به افرادیکه وقت و حوصله این روش را ندارند توصیه نمی شود زیرا کاشت ناخن پودری بسیار زمان بر است.

3. کاشت ناخن ژله ای

کاشت ناخن ژله ای

مواد ژله‌ای به صورت آماده قابل خریداری است. در کاشت ناخن ژله‌ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن ها گذاشته سپس برای تسریع خشک شدن مواد دست در دستگاه UV قرار می‌دهند. شیوه کاشت ناخن ژله‌ای با کاشت ناخن پودری یکی است و تنها تفاوت در مواد مورد استفاده آنهاست.

معایب و محاسن کاشت ناخن ژله ای

در این روش کاشت، ناخن طبیعی هیچ آسیبی نمی‌بیند زیرا زمانیکه ناخن رشد می‌کند و فرد‌ احتیاج به ترمیم پیدا می‌کند به این معنی است که ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضی مواقع کاشت ناخن ژله‌ای برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می‌شود زیرا به دلیل بد مزگی مواد و کنده نشدن آن‌ها، این عادت از سرشان می افتد. چسب ناخن حساسیت‌زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشت ناخن حساسیت داشته باشند که در این صورت پوست آن ها دچار اگزما شده و باید هر چه سریع تر ناخن‌های مصنوعی خود را بردارند.

4. کاشت ناخن میکس

کاشت ناخن میکس

همانطور که از اسمش معلوم است کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری انجام می‌شود. بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و آن را داخل دستگاه UV خشک می‌کنند.

ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به سایر روش‌های کاشت کمی گران‌تر است.

مقایسه انواع روش‌های کاشت ناخن

مقایسه انواع روش های کاشت‌ ناخن

روش کاشت پودری روشی است که در ۸۰ درصد موارد انجام می‌شود. همینطور روش کاشت ژله‌ای 15درصد و روش‌های کاشت‌ دیگر تنها 5 درصد مخاطب دارند. روش کاشت پودری، به نوعی روش کاشت مادر است و اکثرا با کاشت‌های دیگر ترکیب می‌شود و دوام بیشتری دارد. البته دوام هر روش کاشتی به نحوه و نوع اجرای آن نیز بستگی دارد. روش کاشت ژله‌ای ناخن روش کاشت زیبایی است که در مناطق شرجی دوام بیشتری دارد اما اگر مواد کاشت ناخن مطلوب و مناسب باشد در هر هوایی تا یک ماه دوام می‌آورد.  

علت ترک خوردن ناخن کاشته شده

مقایسه انواع روش های کاشت‌ ناخن

  • نتایج روش کاشت ژله‌ای معمولا در مکان‌های خشک ترک می‌خورند.
  • در روش کاشت پودری اگر کمتر از حد معمول از مواد استفاده شده باشد امکان ترک خوردن وجود دارد.
  • سوهان‌کشی بیش از حد یکی از عوامل است که موجب ترک خوردن ناخن‌ها می‌شود.
  • ممکن است به مرور زمان مواد مورد استفاده نازک شوند که این مورد هم می‌تواند ناشی از مرغوب نبودن مواد پودر مورد استفاده باشد و یا قلموی‌ کار خوب به لیکویید آغشته نشده که در نهایت پودر به خوبی خیس شده و جذب صدف شود.

چه افرادی اصلاً نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

یه کسانی که بیماری‌های عفونی و یا قارچی دارند توصیه می‌شود تا کاشت ناخن را انجام ندهند زیرا با این کار باعث میشوند تا پیشرفت بیماریشان از چشم دور بماند.

نکات ایمنی بعد از کاشت ناخن

نکات ایمنی بعد از کاشت ناخن

  • با اجسام آلوده تماس نداشته باشید
  • مراقبت کنید تا به ناخن‌های‌تان ضربه‌ای وارد نشود
  • در کارهای روزمره هنگام استفاده از مواد شوینده و آب تا حد امکان از دستکش استفاده کنید
  • از کار با مواد شیمیایی و حلال بدون دستکش خودداری کنید
  • حضور در آب استخر و حوضچه‌های عمومی می‌تواند باعث تشدید امکان بروز بیماری‌های قارچی در ناحیه ناخن‌های کاشته شده شود.

آلرژی و حساسیت

حساسیت و آلرژی به کاشت ناخن

هیچ تفاوتی در نوع کاشت وجود ندارد تنها ممکن است اندازه حساسیت‌ها به مواد در افراد متفاوت باشد که در این‌ صورت آن مواردی که کمتر حساسیت‌ زاست ارجحیت دارند.

خطرات کاشت ناخن پا

کاشت ناخن پا

از نگاه کلی تفاوت خاصی وجود ندارد اما ناخن‌ها‌ی پا به دلیل اینکه در بیشتر روز در یک فضای بسته هستند، آسیب‌پذیرترند. رعایت بهداشت ناخن پا هم از ناخن دست دشوارتر است و به همین دلیل کاشت ناخن در پا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

پیشگیری

کاشت ناخن پا

راه‌های درمان بستگی به نوع آسیبی دارد که به ناخن‌ها وارد می‌شود. اگر ناخن‌ها عفونت کنند با آنتی‌بیوتیک‌ها و موارد لازم درمان صورت می‌گیرد. اگر جرم به وجود بیاید، باید جرم‌ها برداشته شوند. در مورد جدا شدن ناخن از سطح هم درمان به این‌ صورت است که ناخن باید از جا در آورده شود. اگر در مراحل اولیه، درمان صورت گیرد ناخن مجدد رشد خواهد کرد اما اگر زمان زیادی گذشته باشد زیر ناخن پوسته‌هایی تشکیل می‌شود که دیگر مانع از چسبیده شدن ناخن به پوست می‌شود. اما شرط عقل این است که قبل از بروز مشکل به فکر پیشگیری باشید.

عوارض کاشت ناخن

معایب و محاسن کاشت

افزایش جذب مواد شیمیایی با نازک شدن لایه سطحی روی ناخن

برای قرار دادن ناخن مصنوعی با انجام  کاشت باید روی ناخن طبیعی را با سوهان های برقی خاص صاف و ریز کنند. این کار سبب نازک شدن لایه سطحی ناخن و ضعیف و آسیب پذیر شدن آن می شود. در این شرایط زمانی که مواد شیمیایی ناخن مصنوعی روی سطح نازک ناخن قرار می گیرد، احتمال جذب این مواد سمی از روی سطح ناخن و پوست بالا می رود.

افزایش احتمال جدا شدن ناخن از بستر

کاشت ناخن در شرایطی که به ویژه فرد سعی می کند از ناخن بلند خود استفاده های نادرستی مانند باز کردن در قوطی و... داشته باشد، می تواند مشکل ساز شود و زمینه را برای جدا شدن لایه سطحی ناخن از بستر فراهم کند. هرچه ناخن کاشته شده بلندتر باشد، احتمال بلندشدن ناخن از یستر بیشتر می شود.

مسمومیت و افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه

شاید این موضوع باورکردنی نباشد، اما تحقیقات علمی ثابت کرده گازهای سمی موادی که برای کاشت ناخن استفاده می شود می تواند سبب مسمومیت آرایشگر و حتی مشتری شود. این نوع از مسمومیت علائم شبیه مسمومیت الکلی دارد که در موارد شدید با علایمی از جمله بروز اختلالات روانی، خونی، کبدی، قلبی- عروقی و تنفسی همراه است. مواجهه طولانی مدت آرایشگران با این بخارهای سمی می تواند زمینه ساز آسم و حتی سرطان ریه باشد.

افزایش احتمال ابتلا به اگزما

استفاده از محصولات کاشت ناخن و چسب های ناخن های مصنوعی می تواند زمینه ساز بروز اگزمای تماسی باشد. این نوع اگزما ممکن است در بیشتر موارد نوک انگشتان یا هر ناحیه دیگری که با ناخن مصنوعی در تماس باشد، مثل چشم ها و لب ها را درگیر کند. معمولا اگزمای تماسی ناشی از این ترکیبات 48 تا 96 ساعت بعد از کاشت ناخن با علائمی مانند سرخی پوست و ضایعات خارش دارد و تاول بروز می کند. البته لاک ناخن هم می تواند مسبب این قضیه باشد و باید به این موضوع توجه کرد.

قارچ ناخن بعد از کاشت

در برخی خانم ها به دنبال کاشت، ناخن زرد، قهوه ای و بعد سبز می شود. دلیل این مساله رشد و تکثیر قارچ های میکروسکوپی است که از کراتین تغذیه می کنند. کراتین بخش سخت ناخن است، اما به دنبال کاشت مرتب ناخن و استفاده از چسب کراتین نازک و ضعیف می شود و مقاومت خود را در برابر قارچ ها از دست می دهد. عفونت قارچی ناخن به شدت واگیردار است و از یک نقطه از بدن به سرعت منتقل می شود و می تواند پوست مو را هم درگیر کند. حتی این احتمال وجود دارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند. حتی این احتمال وجود دارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند. درمان عفونت قارچی سخت و طولانی مدت است. درمان ها شامل چند بخش است و حدود 18 ماه طول می کشد.

افزایش احتمال عفونت باکتریایی

عفونت باکتریایی هم می تواند زیر ناخن مصنوعی رشد کند. رنگ این نوع عفونت سبز است و زیر ناخن های طبیعی بلند هم ممکن بروز کند، اما با نفوذ آب داخل ناخن مصنوعی احتمال آن بالاتر می رود.

آیا مواد کاشت ناخن سرطان زاست؟

چندی پیش دو نمونه سرطان پوست در انگلیس گزارش شد که دقیقا مرتبط با کاشت ناخن بود. متخصصان دلیل این موضوع را استفاده از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن اعلام کردند. 

یکی از مبتلایان که در سلامت کامل به سر می برده، به دنبال 8 جلسه ترمیم کاشت ناخن در طول یک سال و نفر دوم که 7 سال بزرگ تر است، بعد از 360 جلسه مبتلا شده است. گرچه متخصصان سرطان شناسی هنوز هم نمی توانند قطعا ارتباطی بین کاشت ناخن و سرطان اعلام کنند، ولی توصیه می کنند تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می دهند، مرتب زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آن را بررسی کنند.

یک عارضه نادر؛ خطر مرگ!

از جمله عوارض نادر کاشت ناخن مرگ است که آن هم به دنبال شدت یافتن عفونت باکتریایی رخ می دهد.

ناخن مصنوعی زیبایی می آورد؟

هدف بیشتر خانم هایی که کاشت ناخن انجام می دهند، زیباتر شدن دستانشان است، اما واقعیت این است که به دنبال کاشت ناخن سطح ناخن به تدریج نازک می شود و به محض برداشتن ناخن مصنوعی گاهی ناخن به قدری آسیب دیده که حداقل 4 ماه طول می کشد تا به حالت طبیعی برگردد. برخی خانم ها تحمل گذر این زمان را ندارند و ناخن هایشان در مقایسه با قبل بدتر شده بنابراین دوباره چرخه معیوب کاشت ناخن را انجام می دهند؛ کاری که به شدت می تواند به سلامت عمومی فرد لطمه بزند.

اگر با وجود تمام مشکلاتی که ذکر شد همچنان مایل هستید کاشت ناخن انجام دهید حتما برای این کار به آرایشگاه و افراد مجرب مراجعه کنید و به این موضوع توجه داشته باشید که ناخن کار حتما از مایع ضدقارچ و مواد مرغوب استفاده کند.

کاشت ناخن از نظر شرعی

کاشت ناخن از نظر شرعی

کاشت ناخن در کشور رواج پیدا کرده است. کسانی که به این کار مبادرت می ورزند هرکدام دلایلی برای انجام این عمل دارند. نداشتن ناخن و زیباتر شدن آن، از جمله این دلایل است.

نظر مراجع درباره کاشت ناخن مصنوعی

برای عده ای از بانوان که در کاشتن ناخن تردید دارند، سوالاتی نظیر صحیح بودن غسل و وضو و هم چنین صحت انجام این عمل از نظر فقهی وجود دارد. در  زیر، نظر 5 تن از مراجع عظام تقلید در این باره را بخوانید.

آیت الله خامنه ای

سوال:

1- کاشت ناخن مصنوعى براى بانوان چه حکمى دارد؟

2-اگر کسى ناخن مصنوعى بکارد، براى وضو و غسلش چه باید بکند؟

پاسخ:

1- کاشت ناخن فى نفسه اشکال ندارد و با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود.

2- در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل‌هاى بعدى را باید به‌صورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی

سوال:

لطفا بفرمایید کاشت ناخن توسط بانوان چه حکمی دارد و آیا میتوان با این نوع ناخن وضو گرفت و غسل کرد و نماز خواند ؟

پاسخ:

در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره ای می گیرند.

آیت الله صافی گلپایگانی

سوال:

کاشتن ناخن برای زنان چه حکمی دارد؟

پاسخ:

کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، ناخن مصنوعی را بردارد و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورت عدم امکان برداشتن ناخن، با همان حال وضو و غسل به عنوان جبیره انجام شود و احتیاطاً تیمّم هم کند.

آیت الله سیستانی

سوال:

برخی خانمها ناخنهایشان را به قصد آرایش از حد طبیعی بلندتر می کنند و چون گاهی اوقات آنها می شکنند طبیبان روکشی تجویز می کنند که تا پاسی از روز روی ناخنها می ماند و با علم به این که آن روکش و یا لاک و "مانکور" مانع از رسیدن آب به هنگام غسل و وضو به ناخنهاست آیا استفاده خانمها از چنان روکش، لاک و یا مانکور جایز است و وضو و غسل با آن چطور است؟

پاسخ:

غسل و وضو با چنان چیزی که مانع از وصول آب می شود صحیح نیست و ناگزیر باید آنها را برای انجام غسل و وضوی صحیح زایل و پاک کرد و قصد آرایش، مجوّز چنان کاری نمی شود.

آیت الله بهجت

سوال:

1- حکم شرعى کاشتن ناخن مصنوعى را بیان فرمایید.

2- در هر حال اگر کسى ناخن مصنوعى بکارد، وظیفه اش در وضو و غسل چیست؟

پاسخ:

1- شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مى خواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمى شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل این کاشتن جایز نیست، چون اضطرار ندارد.

2- در وضو و غسل اشکال پیدا مى شود و در داخل وقت نماز، ضایع نمودن امر واجب محسوب مى شود و قبل از وقت نماز هم خلاف احتیاط است؛ ولى اگر این کار را کرد و هنگام وضو یا غسل امکان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در مسح و غسل عمل به جبیره کند.

برداشتن ناخن کاشته شده

برداشتن ناخن کاشته شده

گاهی اوقات از مدل کاشت ناخن خود راضی نبوده و یا به طور کل از کاشتن ناخن پشیمان شده‌ایم.

پاک کردن کاشت ناخن

این روزها داشتن ناخن های بلند و لاک زده، به یکی از سرگرمی های بانوان تبدیل شده است و آن ها سعی می کنند با کاشت ناخن، مانیکور کردن و لاک های فانتزی، به ناخن های زیبا و خواستنی برسند.

گاهی شاهد آن هستیم که استفاده طولانی مدت از ناخن مصنوعی می تواند برای افراد مشکل ساز شود و بقایایی از این مواد (ناخن مصنوعی) در داخل ناخن طبیعی نفوذ کرده و با تغییر رنگ ناخن، خود را نشان دهند که در جریان آن، این عارضه برای بستر و چین های اطراف ناخن نیز حادثه شده و آن ها را متورم، زخمی، قرمز و خارش دار می کند به نحوی که ناخن از بسترش جدا شده و محیطی مستعد عفونت های مزمن با نام "پارانیکیا" ایجاد می کند که بسیار دردناک و مزمن است.

اگر از ناخنهای کاشته تان خسته شده اید نگران نباشید چرا که شاید فکر کنید تا ابد باید با همین ناخنها کنار بیایید اما اینطور نیست. به شما یاد خواهیم داد چطور کاشت ناخنتان را از بین ببرید. 

1. مواد لازم : ساده ترین و در دسترس ترین ماده برای برداشتن کاشت ناخن استون 100 درصد است. اما مواد دیگری هم برای این کار در بازار موجود است. علاوه بر استون به سوهان ناخن و بافر و پولیش نیز احتیاج داریم.

2. ابتدا در ظرف مانیکور یا هر ظرف دیگری که بتوانید دستتان را در آن قرار دهید مقداری استون بریزید. دستتان را طوریکه تمام ناخنهایتان در ظرف قرار گیرد، داخل ظرف بکنید و 6 تا 7 دقیقه نگه دارید.
سپس دستتان را بیرون آورده و با کلینکس روی ناخنتان را تمیز کنید و دوباره دستتان را درون استون قرار دهید.
این کار را تا چندین مرحله انجام دهید تا زمانیکه بیشتر مواد کاشت از روی ناخنتان پاک شود.

3. زمانیکه یک لایه نازک از مواد روی ناخن باقی ماند با استفاده از سوهان بقیه مواد را هم از بین ببرید و با بافر سطح ناخنتان را بکشید و با پولیش ناخن را برق بیاندازید.

فراموش نکنید در پایان از تقویت کننده برای ناخنهایتان استفاده کنید.

اپیلاسون چیست؟ اشتباهات رایج در اپیلاسیون

اپیلاسیون از جمله روش‌های راحت و آسانی است که می‌توانید برای ۴ تا ۶ هفته از دست موهای زائد بدن خلاص شوید. این روش که هر روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود، فواید و نکاتی دارد که دانستن برای کسانی که می‌خواهند این روش را برای اولین بار تجربه کنند یا کسانی که به طور مرتب از این روش استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا تمام نکاتی که باید درباره این روش بدانید را برایتان توضیح دهیم.

اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون یک واژه فرانسوی است و به معنای از بین رفتن موهای زائد است. در این روش موها باید از ریشه کنده شود. اپیلاسیون بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است که خود روش‌های مختلف دارد. بند انداختن، الکترولیز و لیزر یکی از روش‌های اپیلاسیون است. روش استفاده از موم، روشی سنتی و معمول است که طرفداران بسیاری دارد.

اپیلاسیون با موم به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود. موم گرم روشی معمول‌تر است که نتیجه بهتری هم دارد. در این روش موم تا دمای مناسب حرارت می‌بیند و روی سطح بدن پخش می‌شود. سپس با استفاده از یک پارچه برداشته می‌شود. اما موم سر روی نوارها و پارچه‌های از پیش آماده شده، مالیده شده و مستقیم روی پوست چسبانده می‌شود و باید با یک حرکت سریع آن را برداشت.

اپیلاسیون با استفاده از موم گرم از جمله روش‌هایی است که در ایران و دنیا طرفداران بیشتری دارد. با استفاده از این روش می‌توان تقریبا تمام نقاط بدن را اپیلاسیون کرد.

 

فواید اپیلاسیون

اپیلاسیون فواید بسیاری خوبی برای پوست دارد.
اپیلاسیون فواید بسیاری خوبی برای پوست دارد.

این روزها فواید اپیلاسیون بیشتر از داشتن پوستی لطیف و بدون مو است. اپیلاسیون نه فقط کمک می‌کند تا از پوست خود لذت ببرید بلکه در بلند مدت هم فواید قابل توجهی دارد. فواید انجام اپیلاسیون عبارست از لطیف شدن بافت پوست، عدم ایجاد حساسیب و خارش، کاهش سرعت رشد مو و داشتن پوستی صاف و بدون مو آن هم بدون هرگونه برش یا خراشیدگی روی پوست است. در ادامه توضیح این فواید می‌پردازیم.

 

لطیف شدن بافت پوست

 یکی از بهترین فواید اپیلاسیون، لطیف شدن پوست است. موم پوست را لطیف‌تر می‌کند. دلیل آن این است که وقتی رو پوست قرار می‌گیرد، بلافاصله شروع به خشک شدن می‌کند.

این کار باعث می‌شود تا سلول‌های مرده و خشک شده روی پوست، به موم بچسبند و وقتی شما موم را از پوست جدا می‌کنید، این سلول‌ها هم جدا می‌شوند.

عدم ایجاد حساسیت و خارش

اپیلاسیون با موم از معدود روش‌هایی است که به ندرت باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود. دلیل آن هم استفاده بسیار کم مواد شیمیایی در موم است. موم گرم بیشتر با مواد طبیعی درست می‌شود. به همین دلیل شما حتی جوش‌های ریز  قرمز هم در پوستتان به وجود نخواهد آمد.

بدون بریدگی و زخم

در هنگام انجام اپیلاسیون از هیچ نوع وسیله‌ایی مانند تیغ استفاده نمی‌شود. به همین دلیل هیچگونه زخم یا بریدگی روی پوست خود مشاهده نخواهید کرد.

پوستی صاف و بدون مو

داشتن پوستی کاملا صاف و بدون مو آرزوی همه است. اپیلاسیون این قدرت را دارد تا تمام موها را از بدن جدا کند و کوچکترین یا نازک‌ترین مویی را باقی نگذارد. در حالی که سایر روش‌های معمولا موهای کوچک یا نازک دست نخورده باقی می‌مانند و پوست شما آن‌طور که می‌خواهید صاف و بدون مو نخواهد شد.

کاهش سرعت رشد موهای زائد

بزرگ‌ترین فایده اپیلاسیون با موم گرم را در این می‌دانند که پس از استفاده از این روش، سرعت رشد موهای زائد به شدت کم می‌شود. دلیل آن هم این است که در این شیوه، موهای زائد از ریشه خارج می‌شوند. در نتیجه رشد موها با سرعت بسیار کمتری آغاز خواهد شد و شما به مدت حداقل ۳ تا ۴ هفته هیچ رشدی را مشاهده نخواهید کرد.

 

بیماری های اپیلاسیونی

بیماری های اپیلاسیونی را جدی بگیرید.
بیماری های اپیلاسیونی را جدی بگیرید.

درست است که اپیلاسیون یکی از روش‌های موثر برای از داشتن پوستی صاف و شفاف است و می‌تواند رشد موهای زائد را کم کند، ولی انجام آن در مراکز که بهداشت را به خوبی رعایت نکنند، می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های زیادی شود.

دانستن این نوع بیماری‌ها می‌تواند باعث دقت بیشتر در انتخاب مراکز اپیلاسیون و دقت در انجام کار شود. وقتی وسایلی که اپیلاسیون با آن انجام می‌شود، بین افراد مختلف مشترک باشد، می‌تواند بیماری‌های مختلفی را مانند زرده زخم، انواع بیماری‌های قارچی و ویروسی را انتقال دهد.

 برخی از بیماری‌ها مانند زیگیل می‌توانند تا چهار و پنج ماه مخفی باشند و سپس خود را نشان دهند. هرچند زیگیل ممکن است به خودی خود و زود از بین برود، ولی باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کرد. زیرا امکان سرایت آن به دیگر نقاط پوست وجود دارد.

در صورت سرایت آن به نقاط دیگر بدن درمان آن سخت و طولانی مدت خواهد بود و ایمنی بدن هم در مقابل این نوع بیماری بسیار پایین است. عفونت یکی دیگر از مواردی است که ممکن پس از انجام اپیلاسیون رخ دهد. عفونت تبخال یکی از بدترین نوع آن‌هاست که اگر زود درمان نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود.

 

اپیلاسیون دائم یا معمولی؟

امروزه بسیار از آرایشگاه‌ های تهران پیشنهاد اپیلاسیون دائم را به مشتریان خود می‌دهند. اما این نوع اپیلاسیون چه فرقی با اپیلاسیون معمولی دارد و کدام بهتر است؟ اپیلاسیون دائم یا معمولی؟ حقیقت این است که در اپیلاسیون دائم از موم دائم استفاده می‌کنند که قیمتی بیشتر از موم‌های معمولی دارد. موم دائم معمولا گیاهی است و اصلی‌ترین شاخصه این موم قدرت چسبندگی بسیار بالای آن است. همین قدرت چسبندگی باعث می‌شود تا تمام موهای بدن (حتی موهای خیلی ریز) از ریشه جدا شوند. ریشه کن شدن موهای بدن باعث می‌شود تا سرعت رشد آن‌ها بسیار کند شود ولی این موم قادر نیست تا رشد آن‌ها را متوقف کند. با این حال این موم قادر است بسیار بسار خوبی رو موهای بسیار ریز بدن داشته باشد و آن‌ها را از ریشه جدا کند.

با این حال توجه داشته باشید که این نوع موم‌ها به خاطر چسبندگی بسیار بالایی که دارند، قادر هستند که به پوست شما آسیب برسانند. اگر پوست حساسی دارید، فقط از موم‌های معمولی استفاده کنید.

 

آشنایی با انواع موم اپیلاسیون

حتما قبلی از انجام اپیلاسون، نوع موم به کار رفته شده را بررسی کنید.
حتما قبلی از انجام اپیلاسون، نوع موم به کار رفته شده را بررسی کنید.

موم هم انواع دارد. موم‌هایی که برای رفع موهای زائد استفاده می‌شوند، ترکیبات متفاوتی دارد و ویژگی هر کدام با هم فرق می‌کند. برخی مناسب اپیلاسیون موهای ریز هستند و برخی مناسب موهای نازک. این نکته بسیار مهم است که بدانید چه نوع مومی برای شما مناسب است تا از هرگونه حساسیت پوستی جلوگیری کنید. به طور کلی می‌توان موم‌ها را به سه بخش اصلی تقیسم کرد. موم گرم یا موم داغ، موم سرد و موم گیاهی. در ادامه به معرفی این موم‌ها می‌پردازیم.

موم داغ

یکی از رایج‌ترین نوع موم‌ها، موم داغ است. برای داغ کردن این نوع موم آن داخل دستگاه اپیلاسیون قرار می‌دهند و زمانی که دمای آن به دمای مشخص شده رسید از آن استفاده می‌کنند. موم داغ نباید آن‌قدر داغ باشد که به پوست آسیب برساند و نباید آنقدر سرد باشد که نتوان از آن استفاده کرد. پس از انجام این روش، بین ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد تا موها مجدد رشد کنند. حتما قبل از انجام اپیلاسیون توسط موم داغ، پوست خود را با کرم‌های سفت کننده و تقویت کننده، تقویت کنید تا منافذ باز پوست بسته شوند.

یکی از مزایای بسیار خوب موم داغ این است که نیاز به چند باره کاری ندارد و همان بار اول تمام موهای زائد از بدن جدا می‌شوند. علاوه بر این شما می‌توانید از این نوع موم برای نواحی حساس بدن و نواحی که موهای ریز و زیر زیاد دارد، استفاده کنید.

 

موم سرد

احتمالا اسم پد اپیلاسیون را شنیده‌اید و دنبال بهترین پد برای اپیلاسیون هستید. مود سرد روی این پدها قرار می‌گیرد. سپس پد روی سطح پوست قرار می‌گیرد.  این پدها باید در خلاف جهت رویش موها و با سرعت کشیده شوند تا موهای زائد از ریشه دربیایند. این روش نسبت به اپیلاسیون گرم ساده‌تر و راحت‌تر است و همه افراد می‌توانند از موم سرد استفاده کنند. این روش در خانه و بسیار راحت انجام می‌شود و دردسرهای کار با موم داغ را ندارد و ارزان‌تر هم هست. این موم معمولا از مواد طبیعی درست شده حتی درمیان اپیلاسیون کارهای حرفه‌ای هم طرفداران زیادی دارد.

 

موم گیاهی

چند وقتی است که موم‌ های گیاهی وارد بازار شده‌اند و هر کدام خواص مخصوص به خود را دارند. که برای پوست شما بسیار خوب است. در ادامه قصد داریم تا به معرفی بهترین موهای گیاهی بپردازیم.

موم شکلاتی

کسانی که پوست حساس دارند باید از این نوع موم استفاده کنند. این نوع موم برای هر نوع مویی مناسب است. این نوع موم معمولا حاوی کاکائو، روغن لوبیا و روغن آفتابگردان است و به نرم شدن پوست کمک می‌کنند.

موم منظم

این نوع موم از ترکیب لیمو و شکر به دست می‌آید و پراستفاده‌ترین موم برای اپیلاسیون به شمار می‌رود. این نوع موم نمی‌تواند موهای ریز از بین ببرد و کسانی که پوست‌های حساسی دارند بهتر است از این نوع موم استفاده نکنند.

موم آلوورا

حتما شما هم از خواص آلوورا باخبر هستید.  این گیاه برای کسانی که پوستشان بسیار حساس است، گزینه‌ای بسیار ایده آل است. آلوورا کمک می‌کند تا پوستتان پس از اپیلاسیون همچنان مرطوب بماند.

موم شکلات سفید

این نوع موم معمولا از ایتالیا وارد می‌شود و قیمت آن هم گران‌تر از سایر موم هاست. موم شکلات سفید می‌تواند تمام موها را به یکباره از بین ببرد و پوست را نرم‌تر و درخشان‌تر کند.

موم توت فرنگی

این نوع موم حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که در میوه‌ها یافت می‌شود. این اسید می‌تواند پوست شما را روشن‌تر کند. موم توت فرنگی قادر است تا هر نوعی مویی را از بین ببرد.

 

انتخاب بهترین مارک موم برای اپیلاسیون

امروزه اپیلاسیون یکی از متداول‌ترین روش‌های رفع موهای زائد است. دلیل اصلی این انتخاب هم لطیف و روشن شدن پوست پس انجام این شیوه است. بنابراین بسیار مهم است که مومی استفاده کنیم که برای پوست‌هایمان مفید باشد و حساسیت ایجاد نکند.

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها به این موضوع معتقد هستند که با هر نوع مومی می‌تواند اپیلاسیون را انجام داد. و البته بعدا با عوارضی مانند سوختگی و افتادگی پوست مواجه می‌شوند. انتخاب بهترین مارک موم برای اپیلاسیون بسیار تاثیر گذار است. شما نه تنها دیگر هیچگونه حساسیت پوستی نخواهید داشت، بلکه از پوستی زیبا، لطیف و روشن هم لذت خواهید برد. پس در انتخاب نوع موم و مارک آن همیشه حساسیت به خرج دهید.

 

نکات مهمی که در هنگام اپیلاسیون باید رعایت شود

اپیلاسیون یکی از پرطرفدارترین روش‌های موزدایی است و در کاهش رشد موهای زائد تاثیر بسزایی است. این روش طرفداران زیادی بین بانوان دارد. بنابراین نباید از رعایت نکات بهداشتی در حین انجام کار غافل شد.

در حقیقت اگر این نکات را رعایت کنید، انجام اپیلاسیون بدون هرگونه ضرر خواهد بود و می‌توانید از فواید آن لذت ببرید. اما اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنید، با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. ما در این بخش بسیاری از نکات مهمی که در حین انجام این شیوه باید رعایت شود را ذکر خواهیم کرد.

با رعایت این نکات، می‌توانید از اپیلاسیون بیشترین استفاده را ببرید.
با رعایت این نکات، می‌توانید از اپیلاسیون بیشترین استفاده را ببرید.

مراقب پوست خود باشید

سوختن پوست به خاطر موم داغ یکی از مشکلاتی است که در برخی از سالن‌های زیبایی رخ می‌دهد. شخصی که قرار از اپیلاسیون را انجام دهد ممکن است موم را بیش از حد داغ کند و زمان زیادی را برای سرد شدن آن صرف نکند.

این موضوع باعث می‌شود تا پوست شما بسوزد. بنابراین قبل از انجام کار از شخصی که قرار است تا اپیلاسیون را انجام دهد بخواهید تا دما و حرارت موم را بررسی کند و مطمئن شود که حرارت موم در دمایی نیست که پوست شما را بسوزاند.

 

مطمئن شوید که از وسایل یک بار مصرف استفاده می‌شود

برخی از سالن‌های زیبایی برای بدست آوردن حداکثر سود، استفاده چند باره از وسایل اپیلاسیون خواهند داشت. و متاسفانه این موارد ممکن است که در آرایشگاه‌هایی رخ دهد که شما حتی فکرش را هم نخواهید کرد. بنابراین گول ظاهر را نخورید. سلامتی شما از همه چیز مهم‌تر است و کسی نمی‌خواهد تا بیماری‌های پوستی و اپیلاسیونی بگیرد.

همیشه در استفاده از مواد یک بار مصر دقت و اصرار کنید. مومی که باید به بدن شما زده شود باید توسط یک کاردک روی بدن قرار بگیرد. دقت کنید که کاردک باید از نوع چوبی (مثل چوب بستنی) یا کاردک پلاستیکی یکبار مصرف باشد. حتی ظرفی که موم در آن قرار گرفته باید یک بار مصرف باشد. به این نکته توجه داشته باشید که حرارت تنها می‌تواند بخشی از عوامل بیماری زا از بین ببرد.

 

در هنگام استفاده از موچین دقت کنید

برخی از سالن های زیبایی برای تمیزی بیشتر و رضایت شما پس انجام اپیلاسیون، از موچین استفاده می‌کنند. درست است که این کار برای بدست نتیجه بسیار موثر است، اما حتما حواس‌تان به موچین باشد که استریل شده باشد.

موچین می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را منتقل دهد. البته موچین به راحتی تمیز و استریل می‌شود. از کسی که قرار است این کار را برای شما انجام دهد بخواهید تا جلوی چشم خودتان، موچین را با الکل و پنبه تمیز کند.

 

الکل، پنبه و روتختی

اپیلاسیون معمولا روی تخت‌هایی که با یک رو تختی پلاستیکی پوشیده شده، انجام می‌شود. عوض کردن این روکش‌ها به دلیل گران بودن آن‌ها از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

مراکز زیبایی معمولا برای اینکه از انتقال بیماری‌های پوستی جلوگیری کنند از یک روکش یکبار مصرف پارچه‌ای استفاده می‌کنند. این روکش به دلیل نازک بودن، نمی‌تواند شما را از انتقال بیماری‌های در امان نگه دارد.

چاره این موضوع این است که از مسئول انجام اپیلاسیون بخواهید که یک بار روکش پلاستیکی را با الکل و پنبه به خوبی تمیز کند و بعد از آنکه خشک شد، روکش پارچه‌ای یک بار مصرف را روی آن قرار دهد.

 

دمپایی و حوله را فراموش نکنید

بعد از انجام اپیلاسیون با موم داغ شما نیاز به حمام خواهید داشت. برای حمام کردن هم نیاز به دمپایی و حوله خواهید داشت. حتما حوله و دمپایی را با خود به همراه ببرید.

استفاده از دمپایی که احتمالا بیش از هزار بار پوشیده شده، می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را با خود به همراه بیاورد. سالن های زیبایی هم برعکس استخرها حوضچه کلر ندارند و نمی‌توان به این دمپایی‌های خیس اعتمادی کرد.

بردن حوله تمیز هم بسیار توصیه می‌شود. بسیاری از مراکز زیبایی ادعا دارند که از حوله‌هایی که ارائه می‌دهند ضد عفونی شده است. به هیچ  عنوان گول این حرف‌ها را نخورید. این حوله‌ها در بهترین حالت در ماشین لباس شویی شسته و خشک شده‌اند. همیشه با خود یک حوله همراه داشته باشید تا از عدم انتقال انواع بیماری‌ های پوستی خیالتان راحت باشد.

دستگاه اپیلاسیون

دستگاه اپیلاسیون باید به اندازه‌ای موم را گرم کند که پوست شما آسیب نبیند.
دستگاه اپیلاسیون باید به اندازه‌ای موم را گرم کند که پوست شما آسیب نبیند.

دستگاه اپیلاسیون دستگاهی است که موم را داغ می‌کند. داشتن دستگاه اپیلاسیون برای هر سالن زیبایی مهم است و در هنگام مراجعه به آن آرایشگاه برای انجام اپیلاسیون به دستگاه اپیلاسیون آن‌جا دقت کنید. این دستگاه قادر است تا موم را تا درجه مناسب گرم کند. به طوری که دمای موم پوست شما را نسوزاند و آن‌قدر هم سرد نباشد که کار کردن با آن سخت شود.

 

قیمت اپیلاسیون

یکی از مواردی که می‌تواند برای بسیاری سوال باشد، هزینه و قیمت اپیلاسیون است. هزینه اپیلاسیون در بسیاری از آرایشگاه‌ها متفاوت است. این هزینه معمولا بستگی به ناحیه‌ای از بدن دارد که قرار است اپیلاسیون روی آن انجام شود. همینطور عواملی مانند نوع و میزان موم استفاده شده و چگونگی انجام اپیلاسیون هم نقش مهمی در تعیین قیمت اپیلاسیون دارند. شما می‌توانید با استفاده خدمات اپیلاسیون که در تخفیفان و با تخفیف‌های متنوع ارائه می‌شود، قیمت اپیلاسیون کل بدن را به شکل قابل ملاحضه‌ای کاهش دهید. تخفیفان همیشه پیشنهادهایی از اپیلاسیون در سالن‌های زیبایی تهران و در مناطق مختلف تهران به شما ارائه می‌کند.

در این مقاله قصد داریم 7 اشتباه رایج در اپیلاسیون را با هم مرور کنیم. این روش در عین حال که سریع و کارآمد است، دردآور و خشن شناخته می شود؛ بویژه اگر روش صحیح این عمل را نیاموخته باشید. استفاده از موم خصوصاً در مناطق حساس بدن، نیازمند مراعات اصول اولیه است.

بنابراین لازم است از این 7 اشتباه رایج در اپیلاسیون برحذر باشید:

زدودن موهای کوتاه در اپلاسیون

از جمله اشتباه رایج در اپیلاسیون زدودن موهای کوتاه است. باید توجه کنید که حداقل طول موهای مناسب برای استفاده از روش موم، ربع الی نصف اینچ(حدود 8 الی 15 میلیمتر) است.

استحمام قبل از استفاده از موم

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که یکی از روش های آماده سازی پوست برای اپیلاسیون استحمام قبل از انجام آن است و از این رو عادت دارند که قبل از زدودن موهای زائد، استحمام کنند و این نیز خطاست.

پوست شما بعد از استحمام، حساس تر است و به دلیل از دست دادن چربی های طبیعی، انعطاف پذیری کمتری از خود نشان می دهد و این نیز از باورهای غلط و اشتباه رایج در اپیلاسیون می باشد.

موم گذاری در زمان عادت ماهانه

از عمل موم گذاری در زمان عادت ماهانه خودداری کنید زیرا پوست شما در این دوره بیش از پیش حساس است و درد ناشی از استفاده از موم را بیشتر حس خواهید کرد.

زدودن موهای زائد را 5 روز قبل یا دو روز بعد از عادت ماهانه انجام دهید.

نوشیدن قهوه

برخی معتقدند که نوشیدن قهوه (به دلیل وجود کافئین) باعث کاهش درد ناشی از استفاده از موم می شود اما این باور صحت ندارد زیرا قهوه باعث تقویت حس شما نسبت به پوست تان می گردد.

موم داغ

حرارت موم را متناسب با درجه حرارت بدنتان تنظیم کنید. شمع داغ باعث سوختگی و التهاب پوست خواهد شد.

موزدایی در جهت اشتباه

افرادی که دوره آموزش اپیلاسیون را گذرانده باشند به خوبی می دانند که موزدایی در جهت صحیح آن امری بسیار مهم است؛ باید جهت صحیح موزدایی را رعایت کرده و خلاف آن عمل نکنید. موم را در جهت رشد مو قرار داده و در جهت مخالف بردارید.